Bilal'in Anısına




BİLAL’İN ANISINA(25.10.1991)


Üstüme geldi gece, her şey üstüme geldi
Kaçamadım hüzünlerden
Gül diplerine döktüm gözyaşlarımı
Kanadı kırık yalnızlıklar uçurdum uzaklara
Düşlerden işaretler bıraktım
Geçtiğim sokaklara, yollara


Kendimi geceye ve şarkılara bıraktım
Kederli bir şarkı kısık sesli radyoda
Mektup yazmak istiyorum
Yakında askere gidecek bir dostuma


Bilal ise daha önce asker olmuştu
Sınır bölgesine gönderilmişti
Onu Çayırlı karakolunda buldu ölüm


Gençti doymamıştı dünyaya ve yaşamaya
Tasarladıkları fazlaydı yaşadıklarından
Düşlediklerinden azdı yaşadıkları


Ölüm takılıyor aklıma
Ölüm bulutu çöküyor düşüncelerime
Gazetelerin ve devletin dilinde “şehit bir asteğmen”
Oysa “hayatımızdan kopan bir parça” bizim için
Bir şeyler eksildi sen gidince bizden de


Gömdük seni kalbimizdeki bir zeytin ağacının altına


Sınır boylarında geçen zamanların günlüğü
Yaralı yüreklerde gizlidir şimdi

Bu gece çok uzaklardayım
Kendimden bile
Radyoda şarkı nerelere götürdü beni
Kaldım oralarda



Mustafa Günay
1991

Comments

Popular posts from this blog

MİLETOSLU FİLOZOFLAR: THALES, ANAKSİMANDROS VE ANAKSİMENES

İoanna Kuçuradi filmi

Vehbi Hacıkadiroğlu'nun Vefatı